Sunday 10 August 2008

First Blog:)

Som dere alle sikkert vet så skal jeg starte på Sociology and Social Policy på Stirling University til høsten. I den anledning bestemte jeg meg for å lage en blogg for venner å familie så jeg slipper å skrive hundrevis av brev og mail med samme innhold:) Det vil selvfølgelig komme brev og mail, men de vil da bli litt mer personlige. Hviss dere på noe tispunkt synes det på tide med en ny oppdatering, flere bilder eller hviss det er noe annet er dere bare å legge igjen kommentarer:P Jeg vet ikke hvor lenge jeg skal skrive bloggen min på norsk, men fra nå blir dette jo en av de få kildene jeg har til norsk-skriving¨, og det er verdt forsøket på å bevare dette koselige språket mens jeg er her borte! Men over til selve bloggingen:

Jeg tenkte det var på tide å fortelle dere der borte i vesle pjuske Norge hvor herlig og fantastisk det er her i Glasgow:)
Jeg annkom Preswich airport rundt 16.40 britisk tid (17.40 norsk tid) og der stod min kjære Richard og ventet. Vi tok tog inn til Glasgow Central og videre til Richard's place.
Rett etter at jeg hadde kommet inn døre til Richard skifta vi klær og drog ut på byen. Richard i ført sin supre kilt! Det var super morro:) Spesielt siden Richard er verdens beste gutt! På byen fikk jeg møte mange av Richards venner, de er det jeg vil kalt helt normale folk med skotsk aksent^^ Min definisjon av normal er kansje ikke akkurat helt korrekt, men for å si det slik: De gutta hadde passa rett in i Dybdahl familien (eller gjengen til Benjamin på Kvitsund) når det gjelder humor og utfoldelse og hoppet seg deretter rett i hjertet mitt:) Jeg ble og kjent med ett par jenter bla Anne som er kjæresten til han som bor her hos Richard (som og heter Richard og som er på ferie for øyeblikket). Hun er kjempe koselig og hyggelig og mangler IKKE på stil. Jeg tok ikke noen bilder, men det skal ikke ta lang tid før vi drar ut igjen (siden det er 18 på all drikke og dermed VELDIG billig og!).

I går var jeg og Richard på en shoppingtur og jeg fikk ENDELIG kjøpt de mest geniale tusjene ever! (Til omtrent 1/10 del av hva de koster i Norge så jeg kjøpte likegodt hele pakka^^). Jeg fikk og vert innom The Body Shop og kjøpte hår-greie til 8 pund (som tilsvarer 80 NOK), men som koster nesten 200NOK i Norge! Heldige meg fikk og hvert på Starbucks (noe som må ha vert høydepunktet for dagen) der jeg fikk meg en Grande Latte:P
Siden jeg nå BOR I Skottland tenkte jeg det var på tide å få meg en Britisk telefon og dermed ende jeg opp med telefonabonnemang og ny telefon! Mitt nye nr husker jeg ikke heeelt ennå (med andre ord: er ikke sikker på om jeg husker de riktige talla ennå^^). Det er tross alt LITT flere tall enn i ett norskt ett!
I dag er Richard på jobb (Games Workshop for dere Warhammer interesserte^^) og jeg er hjemme som en annen husmor og rydder tingene mine, spiser millions (et knakende godt britisk godteri) og drikker IrnBru (genial Skotsk drikk)!

Jeg håper dere der Across The Pond har det fint og flott, for det har jeg!

1 comment:

Anonymous said...

Hei på deg Marthe! Det er fint at du vil holde dine norske venner oppdatert, og ja, for Guds skyld, pass på at du husker det norske språket. :) Litt kjipt om jeg møter deg igjen, og du ikke forstår hva jeg sier. Haha! xD

Jeg er glad for å se at du har det så bra, håper det fortsetter sånn, og at du er flink til å studere. Men regner med at Richard passer godt på deg.

Jeg savner deg, og håper jeg kan komme å besøke deg engang. Kanskje i høstferien? Jeg er veldig glad i deg. Hilser masse fra Balder. Voffvoff. Også får du hilse Richard da, hvis det blir tid til det. Hehe, tviler etter det jeg så. ;) Mange nusser fra din venn Lise.