Monday 29 September 2008

Nytt og frustrerende!

Sorry for denne sene bloggen, jeg har vert litt sløv i det siste, desuten er det mest skoleting som skjer.
Ukene på universitetet har bestått av drikking og korridor/labyrint gåing og pengesluking. Jeg var en av de heldige som bare måtte bruke 2000kr på bøker :O
Ellers er jeg ganske fornøyd med valget av fag:)
Sociology: Social Differentiation (dette semesteret): greit å lese i bøkene, greit å skjønne hva de sier i forelesningene og intressant stoff, ikke hatt seminar ennå, men blir nokk allright:)
Religion, ethics and Society: Religion (dette semesteret): Uforståelig tekster, men geniale forelsninger! Kul seminar lærer (eller søt og gammel om du vil^^) og ellers interessant stoff.
Philosophy: Delvis forståelig i bøkene, forelesningene er kjedelige første halvdel, resten er forståelig og til tider meget interessant, seminarene ruler derimot! Diskutere ting uten å mått ta side:D

I helga var jeg nok en gang i Glasgow. Jeg fikk litt bedre tid til å bli kjent med søsteren til Richard, Sam, og kjæresten hennes Jay.
På lørdag var vi og såg Deth Race som var ganske kul!:P
Søndagen drog vi til ett Tivoli ca 20min fra Glasgow, det var konge! Jeg tok diverse skummle tivoli attraksjoner (deriblandt kula, kjent fra Dyrsku'n :P og diverse dobbel-loop berg-og-dalbaner). Det var morro:) Så drog jeg tilbake til Stirling, byggde Billy (svensk Ikea hylle) og leste til morgendagens forelesning, som for øvrig var ende ista.
I dag, mandag 29. september, har Sam bursdag og i den anledning skal vi på Rev (Revolution Bar) i morgen og jeg drar tilbake til Glasgow i dag, siden jeg har kunn 1 uviktig forelesning i morgen ettermiddag og jeg vil heller bruke hele dagen på å lese til andre ting.

Selv om jeg har en del ting gående nå lurer jeg fert på hvordan dere der ute i verden (Norge) har det. Jeg har møtt noen nordmenn her nå, en haug med mannlige økonomistudenter, men de er ikke på linje med dere der borte!!! SEND MEG MAIL!!! (rhjente@hotmail.com) Jeg dør av kjedsomhet snart:P Og gjerne kommenter bloggen!

(PS: Jeg har ennå ikke fått lagt inn bilder fra det nye kameraet mitt, men skal prøve på nytt en av de nermeste dagene.
Snakkes!

No comments: